Sunday, 17 February 2013

Weekenders Weekend

Assalamualaikum

Hari minggu kini tiba lagi. Jadual saya semestinya padat setiap hujung minggu. Al maklumlah, saya boleh dikatakan weekend housewife saja. Saya masih menetap bersama ibu mertua dan hanya akan pulang ke rumah sendiri pada hujung minggu sahaja. Lagipun mak tinggal seorang lepas ayah mertua meniggal dunia di awal perkahwinan kami. At least, mak tidaklah bosan seorang dirumah tapi memang berperanglah hari-hari dengan hero-hero saya nih. Di masa cuti ni sahajalah saya dapat mengemas rumah dan menunjukkan skill memasak yang tak seberapa. Jangan nak dikira dengan kain baju untuk seminggu yang belum berbasuh...hahhahahhaa....
Berderet dah baju kat pagar sebab penyidai full. Cuaca pun panas. Memang kering semua..baguss!!

 
Pagi sabtu saya pulang kerumah dulu dengan Ajim. Abang pulang kemudian dengan papa sebab nak repair kereta, Tgk laaaa rumput yang menghijau tuh....
 
Rajin juga saya mencabut rumput sementara Ajim leka tengok BabyTv. Hmm..mana taknya, last potong rumput masa nak Raya haritu.
 
Budak kecik ni macam biasala, mana boleh duduk diam. Dah buka BabyTv tetap nak memanjat. Lasaknyer la haiiiii..
 
Hari Sabtu saya memang plan tak masak. Belanja famili makan luar lah pulak. Baru dapat bonus kann???hehehheeh
 
Abang memang suka makan Nasi Ayam. Tak kiralah di rumah atau diluar, memang habis semangkuk. Dengan syarat, sup mesti letak banyak-banyak.
Ajim macam biasa..kena kurung dekat baby chair...
 
Kalau keluar satu famili macam ni, stroller adalah benda wajib. Dan macam biasa "berkongsi kereta" tu wajib. heheheheheh..
Hmmm..susu saya dah habis, mana susu Dutch Lady saya ni ye...eh, ada coklat la...

Note:Minggu ni balik rumah nak packing barang pulak..Besday Ajim nak sambut di Langkawi..da besar dah budak lasak nih..

 


 
 

13 comments:

  1. Comel2 2 hero ni.. geram tgk!
    Elok je pulak tu bwk mkn kat luar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. lasak jugak sebenarnyaaa...terutama si adik tu..tak menang tangan..

      Delete
  2. tak bw stroller bole patah tulang.. wawawa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahhaha......dulu bawak 2 stroller..skang ni,...share jer la..

      Delete
  3. uishh.. si kecil yg tolak bakul shopping.. mesti penuh dgn 'kehendak' dia.. hehe.. done follow u.. tq sbb sudi follow blog kita.. Salam kenal sis ^_^

    ReplyDelete
  4. hehee...penuh susu dia ngan ceklet jeeee....makanan si kecik tuh

    ReplyDelete
  5. :-) comelnya budak2 berdua tu huhu

    ReplyDelete
  6. Terima kasih anty2....harap maintain comel sampai besar..hehehhehehe

    ReplyDelete
  7. dah pndai shopping... habis la.

    ReplyDelete
    Replies
    1. shopping barang makan dia jerla yang lebihnyaaa

      Delete
  8. kongsi sama2..baiknya adik beradik ni..:)

    comelnya dia tolak bakul shopping..hehe
    nak cari susu ke tu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap baiklah sampai besar yea..abang acting je lebih tuh..tau mama nak amik gambar dia

      Delete