Friday, 23 January 2015

Abang daan Acim dah sekolah !!



Sebenarnya Abang dan Acim dah pergi sekolah sejak tahun lepas lagi. Taska Mindaku di Ampangan. Alhamdulillah. Abang happy sangat. Kawan-kawan ramai katanya. Memang berat rasa hati semasa saya membuat keputusan untuk menukar sekolah abang. Tadika Mindaku memang bagus dan saya bagi 5 bintang. Tetapi since, saya tidak lagi boleh berjauhan dengan baby Nazeer, saya terpaksa hantar abang ke sekolah lain yang berdekatan dengan office saya. Mudah untuk saya memantau abang ke sekolah. Jadi Ibu mertua boleh beri sepenuh perhatian pada baby Nazeer. Tak perlulah baby Nazeer berjauhan lagi dengan abang-abang kesayangannya!!

"Mama, friend abang, Asmah, Apikah, Ummu, Puteri, Damia, Teacher Faizah, Teacher Shakira".. "Haipp abang...mana friend lelaki.."
"Ade ade..Ijan"
"Itu bukan friend Ajim ke abang"
"Ala samer samer lah"

Comelllll...yep..abang dah pandai cakap sangat. Mase mula masuk dulu abang tak pandai cakap. Itu yang saya paksa abang kita masuk sekolah. dan hasilnya... potpet pot pett bercakap..bergaduh ngan Acim. Letih dah mama layan. Becok!!

Hmmm..Tahun ni abang masuk Tadika Mubarak dekat Labu. Ikut mama pergi work sekali lah yea abang kita. Kesian Wan Bed nak jaga baby Kuci lagi. Saya pilih Tadika Mubarak kerana tempat strategik dan murah. Tapi, kualiti juga perlu diambil kira juga. So far, abang dan Acim masih lagi menangis pergi ke sekolah. Setiap pagi, liat nak bangun tidur dan mandi. Mama kena jadi Raksaksa baru masing-masing gerak pergi toilet!!

First day school, mama kena ambil cuti. Abang dan Acim bergabung meraung bila mama langkah kaki nak balik, Sabar jerla!! Acim mama masukkan ke kelas 4 tahun dan Abang di kelas 5 Tahun. Takes time yea abang. Make new friend!


Ini kelas abang. Ramai juga student dalam kelas abang.



Abang termanggu-manggu membawa diri.


Tetiba, Acim boleh pulak datang kelas abang. Haishh!!



Kelas Acim. Acim more to playskool. Menyanyi dan menconteng mewarna.

So far, selama setahun saya hantar Abang dan Acim ke sekolah, memang banyak peningkatan. Tetapi itu dulu semasa di Mindaku. Bayaran pun agak mahal tetapi saya berpuas hati 100% tentang pembelajaran dan penjagaan. Mereka pun happy semasa di Mindaku. Munkin kerana di sana ramai kawan dan guru-guru pandai melayan kerenak budak-budak. Jadi, untuk tempoh 3 bulan pertama, saya akan monitor perkembangan Abang dan Acim di Tadika Mubarak. Harap-harap semua berjalan lancar. Tak perlulah mama gigih nak mencari tadika lagi di sekitar Nilai ni anak-anak yea!!

1 comment:

  1. Assalammualaikum....singgah blogwalking disini...comel betul mereka....Hihihi...salam perkenalan ya...follow saya semula ok :-)
    http://izwawa.blogspot.com

    ReplyDelete